Je hebt een klacht
We doen onze uiterste best om ons werk zo goed mogelijk te doen en iedereen met respect te behandelen. Maar ook bij ons gaat er wel eens iets mis. We kunnen van fouten leren om het voor iedereen nóg beter en leuker te maken. We zijn nooit uitgeleerd. Maar we kunnen ons werk alleen verbeteren als we weten wát er fout gaat. Daarom zijn we blij met klachten. Klachten geven ons de kans om ons werk in te toekomst beter te doen.
Wat doen we met jouw klacht?
Je vindt hier een klachtenformulier waarin je kunt opgeven wat we naar jouw mening moeten verbeteren. Wil je dat we je van de klachtafhandeling op de hoogte houden? Vink dat dan in het formulier aan. Klachten worden binnen 10 dagen behandeld en van de afhandeling houden we je graag op de hoogte.
Een klacht over de bedrijfsvoering zal door de verantwoordelijke coördinatoren worden behandeld. We onderzoeken dan wat de oorzaak is, wat we er aan kunnen doen en hoe we zorgen dat het in de toekomst niet meer voor kan komen. Als het een klacht is over het gedrag van een van onze mensen wordt dit met de betrokkene besproken en als het nodig is dan organiseren we een gesprek tussen klager en de betrokken vrijwilliger.
Van alle klachten wordt voor het bestuur een rapport gemaakt.
Zo kunnen we leren van de oplossingen die we met elkaar hebben gevonden.
Geloof jij in fabeltjes?
Als je klaagt krijg je geen voedsel meer = ONZIN
Wij zijn blij met alle realistische klachten. De klachten geven ons de kans om in de toekomst ons werk beter te doen. Mensen die een klacht indienen helpen ons om het voor iedereen leuker, makkelijker en beter te maken. Mensen die ons helpen gaan we natuurlijk niet straffen. Dus voel je vrij om ons te vertellen dat het voedsel op een bepaalde dag niet goed was of dat je vindt dat we dingen anders of beter kunnen doen. Vertel ons ook als je vindt dat jij of iemand anders onheus behandeld is, juist dan willen we weten wat we anders en beter moeten doen.