deelnemerskaart2017-05-12T13:35:10+00:00

Deelnemerskaart

U heeft van ons een deelnemerskaart ontvangen. Deze kaart is heel belangrijk. Geen kaart betekent geen voedselpakket! (lees ook de achterkant van de kaart zorgvuldig)

Op deze kaart staan een aantal gegevens:

1. Uw naam en persoonlijk nummer;
2. Uw gezinssamenstelling (kleurcode en aantal);
3. Uw tijd van uitgifte;
4. Speciale wensen;
5. Geldigheidsduur.

Uw naam en persoonlijk nummer:

De kaart die u heeft ontvangen is op naam en nummer gesteld. Alleen u persoonlijk ontvangt een voedselpakket. Het is niet zomaar toegestaan dat iemand anders uw pakket komt ophalen tenzij u ziekt of om een andere bijzondere reden verhinderd bent, dan kunt u iemand anders uw pakket laten ophalen. Maar u moet daarvoor tijdig toestemming vragen. Bel/mail tijdig, uiterlijk op donderdag zodat het aangepast kan worden op de lijst (zorg dat de vervanger de tassen en de kaart niet vergeet).

Uw gezinssamenstelling:

Op de kaart staat de grootte van uw gezin. Wij onderscheiden: alleenstaand, twee personen, klein gezin en groot gezin. U zult zien dat de een meer krijgt dan de ander. Dat komt omdat we een groot gezin meer geven dan een alleenstaande.

Tijd van uitgifte:

U wordt iedere vrijdag op een vast tijdstip verwacht. Kom niet te vroeg. Wij proberen de wachttijd tot een minimum te beperken. Er zijn 25 deelnemers in blokken van een kwartier ingedeeld. Zo kunnen we 100 deelnemers per uur voorzien van een voedselpakket. Kom dus ook niet te laat. Bent u te laat? Dan kunt u zich afmelden of tussen 13.00 en 14.00 uur terugkomen.

U mag pas aansluiten als het uw tijd/kleur is. 1x een andere tijd kan alleen als het uiterlijk donderdag is aangevraagd. 

Als u langs de tafels loopt dan zijn er een paar spelregels. U bepaalt of u het product wel of niet wilt. Ruilen is niet mogelijk. Stop de artikelen direct in de tas. Zorg dat u geen oponthoud in de rij veroorzaakt (het is vaak best gezellig een praatje met onze vrijwilligers te maken), 100 deelnemers per uur helpen dat betekent doorwerken.

Als het tijdstip waarop u ingedeeld bent u niet schikt dan kunt u in overleg met de administratie kijken of er een ander tijdstip kan worden vastgesteld. Als u tijdelijk uitgeschreven bent geweest en u bent weer welkom, dan ontvangt u een andere tijd. Dit is afhankelijk waar er op dat moment plaats is.

Speciale wensen:

Sommige deelnemers willen geen levensmiddelen ontvangen waar varkensvlees in verwerkt is. Onze vrijwilligers zien dat aan een kenmerk op de kaart. Zij kunnen zo de wens van die deelnemer respecteren. Wie extra Alpro wenst i.v.m. allergie kan dat aanvragen bij de administratie.

Geldigheidsduur:

Omdat onze hulp tijdelijk is staat op de kaart tot welke datum die geldig is. Mocht u langer een levensmiddelenpakket willen ontvangen dan kan de kaart verlengd worden. Zorg er voor dat u dit tijdig doet. U kunt maximaal voor 3 jaar een pakket ontvangen zodat u de kans krijgt om uw financiële problemen op te lossen. Op de kaart staat vermeldt wanneer de kaart periodiek afloopt

U bent zelf verantwoordelijk voor de verlenging, niet uw hulpverlener!

Alleen voor verlenging door het IMW (gevestigd aan de voorzijde van het pand), maken wij voor u een afspraak.

Wij doen veel voor u. Maar een geldige deelnemerskaart is uw verantwoordelijkheid!

Nogmaals: Zorg tijdig voor verlenging! Geen geldige kaart betekent geen voedselpakket! Als uw kaart niet op tijd verlengd is .................. dan krijgt u echt geen levensmiddelenpakket. Ook geen noodpakket!

Wij verstrekken noodpakketten alleen aan mensen die nieuw zijn, nog geen deelnemer en alleen onder strikte voorwaarden.

Kleurcodes voor de tijden in de ochtend

Kleurcodes in de middag

Toetsingsnormen 2018 zijn aangepast
U kunt nu zelf online een aanvraag indienen.
Vanaf september zijn de toetsingsnormen om deel te nemen aan de boodschappendagen weer aangepast. Meer weten over de nieuwe wijze van toetsen en wat dat voor u betekent?

Ga met onderstaande knop meteen naar de de belangrijkste verschillen in de rubirek Veel Gestelde Vragen.
Op deze pagina vragen we de persoonsgegevens van degene die ondersteuning van de Voedselbank Breda wil aanvragen. Alle rode titels zijn velden waar een invoer verplicht is.
  • Aanvrager Iedereen met een woonadres in de gemeente Breda kan een aanvraag doen voor ondersteuning van de Voedselbank. Indien er meerdere personen samen een huishouden voeren op één adres, moet de aanvraag gedaan worden door de hoofdbewoner van het opgegeven adres in Breda. De aanvrager is verantwoordelijk voor het juist en volledig invullen van het formulier, ook als u bij het invullen geholpen wordt. Aanhef of aanspreektitel We vinden het belangrijk om u op de juiste wijze aan te spreken. Daarom is er naast de keuze voor Mevr. en Dhr. ook de aanhef "Aanvrager" toegevoegd waardoor een gender neutrale aanhef,  bijv.  Geachte aanvrager Robin van Winkel mogelijk is.
  • Voornaam Roepnaam van de aanvrager
  • Voorletters Dit zijn de voorletters zoals die op uw identiteitsbewijs zijn vermeld.
  • Tussenvoeging Sommige achternamen voegen een woord toe aan de achternaam, bijv. "van de" ,"La","Dos" of "El". Voor een juiste alfabetisering vragen we om deze tussenvoeging los van de achternaam op te geven.
  • Achternaam Dit is de naam zoals die vermeld is op het identiteitsbewijs van de aanvrager.
  • Geboortedatum De geboortedatum van de aanvrager zoals vermeld op het identiteitsbewijs. LET OP Het is het makkelijkst om eerst het jaar te kiezen, daarna de maand en als laatste de geboortedag.
  • Telefoonnummer Geef hier het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent. Als u niet op een vast telefoonnummer te bereiken bent hoeft u dit veld niet in te vullen.
  • Mobiel nummer Een mobiel nummer waarop u bereikbaar bent is een verplicht veld. De reden hiervoor is dat alle berichten van de Voedselbank ALTIJD via SMS worden verzonden. Niet iedereen is altijd per e-mail te bereiken en alle mobiele telefoons kunnen SMS ontvangen.
  • E-mailadres Hoewel niet iedereen altijd de toegang heeft tot e-mail is het voor het gebruik van dit online-formulier noodzakelijk dat er een e-mailadres beschikbaar is waar de aanvrager de bevestiging en andere berichten over deze aanvraag kan ontvangen. Als de aanvrager geen toegang heeft tot e-mail is het verstandig om de aanvraag op papier te doen. Hiervoor is een PDF beschikbaar die uitgeprint en opgestuurd kan worden.