Veel Gestelde Vragen2018-01-02T09:03:57+00:00
Hoe kom ik in aanmerking voor de Voedselbank?2018-01-02T09:09:08+00:00

Hoe word ik deelnemer?

Om in aanmerking te komen voor een voedselpakket moet u voldoen aan een aantal toetsingcriteria.

Om u hierbij op weg te helpen hebben we een overzichtelijke rubriek Veel Gestelde Vragen Inkomenstoets 2018 beschikbaar.

Vriendelijk en met respect met elkaar omgaan2018-01-02T08:57:47+00:00

Tijdens een boodschappendag kan het soms erg druk zijn, het weer kan tegen zitten en de uitgifte duurt misschien door omstandigheden langer dan u gewend bent. Allemaal omstandigheden waardoor er irritatie kan ontstaan. Maar hoe lastig of vervelend ook, we verwachten van alle deelnemers én vrijwilligers dat we op een vriendelijke en respectvolle wijze met elkaar omgaan. Vermijd agressief of brutaal gedrag. De vrijwilligers zijn er om de deelnemers te helpen en soms dienen ze daarvoor een deelnemer aan te spreken op het gedrag. Wij verwachten van de deelnemers dat ze naar de aanwijzingen of verzoeken van vrijwilligers luisteren en er gehoor aan geven. Een plezierige sfeer is de verantwoordelijkheid van ons allemaal.

Drank en drugs zijn strikt verboden2018-01-02T08:57:09+00:00

Bij de VoedselBank is het gebruik van alcohol of drugs verboden. Mensen die onder invloed zijn van alcohol of drugs worden onmiddellijk van het terrein verwijderd. Hierop is geen enkele uitzondering mogelijk, dus ook geen medicinaal gebruik van middelen.

Toilet gebruiken2018-01-02T08:57:00+00:00

Als het nodig is kunt u van het toilet gebruik maken bij de uitgang van de winkel aan de rechterzijde. Wij houden het toilet schoon en fris en verwachten van iedereen dat zij daaraan meewerken. Mocht u het toilet niet schoon aantreffen, laat het dan een van de vrijwilligers weten. Natuurlijk mag u ook zelf even een dweil of doek vragen in de kantine om ons hierbij te helpen. Met elkaar zorgen we ervoor dat de toiletgroep schoon en fris is én blijft! De toiletruimte in de kantine is gereserveerd voor de vrijwilligers.

Winkelwagens snel terugbrengen2018-01-02T08:58:28+00:00

Wij stellen winkelwagens aan u ter beschikking. Hiermee kunt u de producten die u aangeboden worden in ontvangst nemen. Na gebruik levert u de wagen weer in bij de vrijwilligers aan de uitgang. U kunt de winkelwagen buiten het terrein meenemen om uw boodschappen op het parkeerterrein over te laden. Achterlaten van de winkelwagen op het parkeerterrein of op de straat of het meenemen van een winkelwagen om de boodschappen mee naar huis te nemen is niet toegestaan. Winkelwagens moeten zo snel mogelijk teruggebracht worden, zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken. Omdat anderen van uw gedrag afhankelijk zijn wordt deze afspraak strikt gehandhaafd.

Telefoon gebruik in de winkel2018-01-02T08:58:19+00:00

In de winkel is het gebruik van een mobiele telefoon niet toegestaan. Bellen tijdens de uitgifte is storend voor de mensen om u heen en het hindert een vlotte voortgang van het uitdelen. Mocht u tijdens de uitgifte gebeld worden verwachten we dat u de oproep “wegdrukt”. Mocht het nodig zijn zullen wij u op deze afspraak aanspreken. Het algemene uitgangspunt is dat we vriendelijk en met respect met elkaar omgaan.

U bent uw kaart vergeten2018-01-02T08:58:11+00:00

Zonder kaart heeft u geen toegang tot de VoedselBank Breda. Bent u de kaart vergeten meldt dan even bij een van de vrijwilligers dat u de kaart thuis gaat ophalen. Wij zorgen er dan voor dat u later, met kaart, uw boodschappen kunt komen ophalen. Uw kaart is uw toegangsbewijs voor de Voedselbank.

 

U bent uw kaart verloren2018-01-02T08:57:59+00:00

Uw kaart is uw toegangsbewijs voor de VoedselBank Breda. Zonder het tonen van een geldige kaart kunnen wij u niet toelaten tot de uitgifte. Bent u uw kaart verloren dan kunt u hierover een mail sturen naar aanmelding@voedselbankbreda.nl. Er zal dan, op de eerstvolgende boodschappendag, een vervangende kaart voor u klaarliggen. Het aantal vervangende kaarten is per deelnemer gelimiteerd. Wij raden u dan ook ten sterkste af om, bij het vergeten van uw kaart onterecht te melden dat u deze kwijt bent geraakt. Het is dan verstandiger om uw kaart thuis op te halen. Zie ook “U bent uw kaart vergeten”

Veel gestelde vragen
Toetsingsnormen 2018 zijn aangepast
Meer mensen kunnen nu deelnemen
In het nieuwe jaar zijn de toetsingsnormen om deel te nemen aan de boodschappendagen weer verruimd. Meer weten over de nieuwe wijze van toetsen en wat dat misschien voor u betekent?

Ga met onderstaande knop meteen naar de de belangrijkste verschillen ten opzichte van vorig jaar in de rubirek Veel Gestelde Vragen.
Op deze pagina vragen we de persoonsgegevens van degene die ondersteuning van de Voedselbank Breda wil aanvragen. Alle rode titels zijn velden waar een invoer verplicht is.
  • Aanvrager Iedereen met een woonadres in de gemeente Breda kan een aanvraag doen voor ondersteuning van de Voedselbank. Indien er meerdere personen samen een huishouden voeren op één adres, moet de aanvraag gedaan worden door de hoofdbewoner van het opgegeven adres in Breda. De aanvrager is verantwoordelijk voor het juist en volledig invullen van het formulier, ook als u bij het invullen geholpen wordt. Aanhef of aanspreektitel We vinden het belangrijk om u op de juiste wijze aan te spreken. Daarom is er naast de keuze voor Mevr. en Dhr. ook de aanhef "Aanvrager" toegevoegd waardoor een gender neutrale aanhef,  bijv.  Geachte aanvrager Robin van Winkel mogelijk is.
  • Voornaam Roepnaam van de aanvrager
  • Voorletters Dit zijn de voorletters zoals die op uw identiteitsbewijs zijn vermeld.
  • Tussenvoeging Sommige achternamen voegen een woord toe aan de achternaam, bijv. "van de" ,"La","Dos" of "El". Voor een juiste alfabetisering vragen we om deze tussenvoeging los van de achternaam op te geven.
  • Achternaam Dit is de naam zoals die vermeld is op het identiteitsbewijs van de aanvrager.
  • Geboortedatum De geboortedatum van de aanvrager zoals vermeld op het identiteitsbewijs. LET OP Het is het makkelijkst om eerst het jaar te kiezen, daarna de maand en als laatste de geboortedag.
  • Telefoonnummer Geef hier het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent. Als u niet op een vast telefoonnummer te bereiken bent hoeft u dit veld niet in te vullen.
  • Mobiel nummer Een mobiel nummer waarop u bereikbaar bent is een verplicht veld. De reden hiervoor is dat alle berichten van de Voedselbank ALTIJD via SMS worden verzonden. Niet iedereen is altijd per e-mail te bereiken en alle mobiele telefoons kunnen SMS ontvangen.
  • E-mailadres Hoewel niet iedereen altijd de toegang heeft tot e-mail is het voor het gebruik van dit online-formulier noodzakelijk dat er een e-mailadres beschikbaar is waar de aanvrager de bevestiging en andere berichten over deze aanvraag kan ontvangen. Als de aanvrager geen toegang heeft tot e-mail is het verstandig om de aanvraag op papier te doen. Hiervoor is een PDF beschikbaar die uitgeprint en opgestuurd kan worden.